Wereldwijd is een opvallende ontwikkeling gaande ten aanzien van flagship stores; topmerken geven meer prioriteit aan klantbeleving en zien een dergelijke locatie als de ultieme belichaming van hun merk. Associates Des Arts Magazine heeft gesproken met Bart Smulders, de eindverantwoordelijke voor SieMatic Flagship Store in Amsterdam.
"SieMatic is een familiebedrijf en in ons DNA zit niet alleen een passie voor kitchen- en interior design, maar ook een enorme gezamenlijke verantwoordelijkheid om onze klanten de ultieme SieMatic experience te geven. Dat betekent ook, dat de flagship store continue up to date gehouden moet worden met de laatste product- en sfeerinnovaties.<...> Onze flagship store fungeert als optimaal voorbeeld. Deze omgeving stelt ons in staat kritisch te blijven ten aanzien van onze branding, merkbeleving en klantervaring. Het is ook een ‘laboratorium’ als het gaat om het testen van onze noviteiten, alvorens deze verder uit te rollen in ons distributienetwerk. <...>
SieMatic bracht als eerste de greeploze keuken op de markt en vandaag de dag gooien we internationaal hoge ogen met ons innovatieve SLX programma. Die voortrekkersrol past ons goed. Consumenten en interieurprofessionals kunnen heel goed bij ons terecht met hun alsmaar uitdagender wordende wensenlijst."
Lees het volledige interview online of in de PDF hieronder!